zaterdag 25 augustus 2018

Eind verslag

We zijn weer op de rit....en kijken terug op een fantastische reis die we met beide kinderen hebben kunnen maken voeltt als een kers op de taart. We hebben prachtige dingen gezien, 6000 km. Gereden, heerlijk gegeten fijn geshopt en getrouwd in Las Vegas meer stond er ook niet op het wensenlijstje. We kijken de foto’s terug met een warm gevoel. Maar na de late thuis komst door de 3 uur vertraging zondag was het best pittig dat ik maandag alweer om  09:00 uur aan het werk moest. De eerste nachten hadden we ook flink last van de jetlag maar we hebben inmiddels het ritme weer gevonden. De conclusie is dat de reis eigenlijk helemaal als gepland is gelopen en dat de tijdsplanning goed was er blijven natuurlijk altijd wat dingentjes die aangepast kunnen worden op de volgende reis. Het uit de koffer leven waar ik best tegen op zag is 100% meegevallen zeker daar ik tussen door ook nog kon wasssen onderweg. We kijken al uit naar een volgende reis om te plannen en hebben de spaarpot al klaar staan ;) Maar we gaan er vandaag eerst nog een feestje van maken we vieren vandaag onze “trouwdag” met de familie en vrienden in Grand Café Abel en hebben er zin in. Ik wil graag iedereen bedanken voor het meelezen en de reactie’s en wie weet tot een volgende reis.

maandag 20 augustus 2018

Dag 24 Vertrekdag

We staan vandaag rustig op want we hebben geen haast we vliegen vandaag om 16:30 dus we kunnen de dag rustig beginnen. We gaan ontbijten in het hotel en hier is het ontbijt helemaal prima. Als we klaar zijn checken we uit en laden de auto in. Om de dag vol te maken rijden we nog even naar de Primieum Outlet van San Francisco het is een mooie grote outlet en er zitten hier ook winkels die we normaal niet tegenkomen in de outlet. Quillian is helemaal blij als er een winkel van dsqaured2 blijkt te zitten we gaan er meteen naar toe maar het licht brand wel maar de deur is dicht, we houden hop en denken dat de verkoper misschien even iets halen is en komen op het einde dan nog een keertje terug. We kijken bij de winkels waar we van sommige kleding niet de juiste maat ergens ander konden vinden maar vinden deze spullen hier jammer genoeg ook niet.we kijken nog een keertje bij de dsquared winkel maar deze is nog steeds dicht. Zonder tasjes gaan we terug naar de auto dit is nog nooit eerder gebeurd.

We rijden hierna naar de luchthaven en tanken de auto nog even helemaal af. Op de luchthavven cheken we in en we hebben nog een half uurtje om wat te eten dus dat doen we bij de Wendys. We gaan op tijd de lucht in dit vliegtuig is wat minder nieuw en een stuk krapper dan die we heen hadden maar we moeten het ermee doen.

Op londen hebben we de overtap en goed twee uur de tijd bij de controle duurt het lang maar we weten toch pas een kwartier voor boarden naar welke gate we moeten dus we kijken rond bij de winkeltjes. Uiteindelijk weten we waar we heen moeten en dit kleine vliegtuig wordt snel gevuld als we net in willen stappen wordt Quillian misselijk van de muffe en kerosine lucht die in de slurf hangt en moet spugen zoals gewoonlijk zijn we hier op voorbereid en ik ga vast naar onze plaats en de mannen frissen het even op. Maar het duurt erg lang voordat ze komen vind ik. De steward komt naar me toe en zegt dat Quillian niet mee mag en dat ik het vliegtuig moet verlaten, ik zeg dat hij dit altijd heeft en dat er verder niks aan de hand is maar ik moet toch naar ze toe.z staan weer in de wachtruimte omdat ze daar even moeste gaan zitten en hebben geen idee dat ze ons niet mee willen nemen. Quillian is alweer helemaal opgeknapt en we lopen teru naar het vliegtuig maar dan ontstaat er een hele discussie dat ze geen zieke patient meenemen aan board en we de volgende vlucht moeten nemen. ik leg uit dat er dan waarschijnlijk het zelde gebeurt omdat hij dat altijd heeft tijdens het vliegen en het normaal meestal gebeurt als we al zitten .Maar ze houden voet bij stuk dus ik zeg als dit bij  de volgende vlucht ook gebeurt mogen we dan weer niet mee ja want dat is protecol volgens hun. hoe komen we dan thuis vraag ik nog maar ze zijn niet voor rede vatbaar en ook niet vriendelijk ze willen ons zo snel mogelijk uit het vliegtuig hebben om op te kunnen stijgen maar we gaan er niet eerder uit dan dat ik een duidelijke oplossing krijg. Ze besluiten dat er een dokter komt die Quillian niet ziek met verklaren en dat we dan met de volgende vlucht naar huis kunnen. Er komt een manager en wij moeten haar volgen ze heeft een plan voor on gemaakt en gaat ons proberen op de volgen de vlucht te zetten maar die is helemaal vol en zet ons dan op de reservelijst en boek een plaatste op de daarop volgende vlucht die 5 uur later is dan nu.Dat is haar voorstel ik zeg hoe zit dat dan met die doktersverklaring? volgens haar kunnen we beter om geboekt worden dat is de snelste oplossing,en wat als dit dan straks weer gebeurt ? dan beslist de piloot weer of ie mee mag zegt ze en dat mag niet volgens protocol dus zijn we dan toch geen stap verder zeg ik. Ze legt het nog een keer uit want ze denkt dat ik het niet snap of zo maar ik snap het prima maar de situatie veranderd zo niet, ik raak steeds geïrriteerde en vraag of we anders beter hier kunnen blijven wonen dan is het probleem ook opgelost. Uiteindelijk stemmen we maar in want we komen zo  geen stap verder en ze maakt nieuwe boardinspassen voor de volle vlucht ik moet dan zelf om 15:15 gaan vragen of er plaatsen vrij zijn z oniet weer nieuwe boardings passen laten maken. Uiteindelijk  om 15:15 sta ik bij die balie nog niet beschikbaar dar duurt tot 15:45 en uiteindelijk kunnen we dan toch mee en moeten we haasten naar de gate. Ik ben er helemaal klaar mee en ga er nog een flinke mail aan wagen om mijn frustatie van me af te schrijven. Maar nu eerst naar huis want we zijn kapot. Gelukkig is Stitch  helemaal blij dat we er weer zijn

vrijdag 17 augustus 2018

Dag 23 Weer terug naar San Francisco

Vandaag de laatste reis dag van de rondreis, we gaan weer terug naar San Francisco en Morgen vliegen we weer terug naar Amsterdam. We pakken de spullen weer in de auto en gaan rond 9:15 uur op weg omdat het ontbijt gisteren tegen viel ontbijten we vandaag onderweg. Maar eerst tanken we de auto weer vol en halen een lekkere bak koffie onderweg zien we 2 keer een coyote( achtige) langs de weg lopen.
. We stoppen ook nog even bij een grote Walmart om de laatste spulletjes te halen die mee gaan naar huis. Op naar dde volgende tussenstop want albedine zoekmachine had nog een leuke ijszaak op instagram en daar willen we graag een ijsje halen.

Daarna gaan we richting ons laatste hotel het is vlak bij de luchthaven en een mooi hotel de kamer is lekker groot dat komt goed uit want we moeten de koffers herpakken en de hele auto leeg halen. als we alles weer een beetje aan kant hebben zoek ik of er een leuk restaurant in de buurt zit we willen niet zover weg en een rustig avondje houden. Ik vind een mooi Aziatisch buffet en besluiten na gezien te hebben dat ze sushi hebben daar heen te gaan. Bij aankomst is het een erg mooi en groot buffet en de keuze is reuze ze hebben veel dingen die ik nog nooit op een ander Aziatisch buffet heb gezien en het smaakt echt super lekker. Dit is echt een aanrader mocht je in San Francisco zijn ik zeg doen het heet Moonstar.

Daarna gaan we terug naar het hotel ik twijfel of ik nog ff dde sauna en wirlpool in zal gaan maar ik wil het blog ook nog afmaken dus doe het maar niet. Maar weer een sauna dagje plannen als we weer thuis zijn om lekker bij te komen van deze vakantie ;)

Onderweg zien we dat zelfs de hond een helm op heeft op de motor hihi in Amerika kan je dat verwachten. Ik check nog even de vluchten in en dan is onze mooie reis al bijna teneinde.

donderdag 16 augustus 2018

Dag 22 Willow Creek Trail

Vandaag staan we iets rustiger op na een onrustige nacht de airco deed niet helemaal wat wij wilden. we hebben ontbijt bij het hotel maar als we in de ontbijtruimte komen valt het erg tegen zo'n karig ontbijt hebben we deze vakantie nog niet gehad.we zijn hier 2 nachten dus dat wordt morgen buiten de deur ontbijten. We vonden het over de rotsen klimmen in Seqouia zo leuk du ik ben op zoek naar iets soortgelijks gegaan. En gevonden namelijk de Willow Creek Trail bij de Falls. Het was eg leuk om te doen en soms best een zware kluif zeker voor de öuwetjes"het zweet liep van me lijf en het koste op sommig stukken zelfs veel inspanning maar we vonden het allemaal super leuk.

Hierna besloten we ons op te frissen in het hotel en naar Fresno te rijden om nog even te shoppen en daar te eten want hier zit niet zoveel bijzonders in de buurt.
De kids kopen beide een jasje Quillian een sportbroekje en Danique nog een setje bij Pink. Daarna gaan we lekker eten bij de Cheesecakefactory en dat smaakte weer heerlijk.

Op weg terug naar het hotel zetten ze mij af bij de wasserette want we hebben inmiddels alweer aardig wat was verzameld,en de laatste hotels hadden geen wasmachine,en ik vind het prettig als het weer gewasen mee terug kan dus ik meng me onder de locals en wacht gezellig tot mijn was weer gewassen en gedroogd is. het is een erg mooie schone wasserette en ik geef het overgebleven saldo van $5 op mijn kaart aan een dame daar ik ga deze kaart toch niet meer gebruiken.